fredag 4 maj 2012

Undrar jag om bebbeböna tänkt komma innan den 27e eller efteråt. Eller kanske på dagen. Hur som helst så kom jag på att jag ska baka nånting varje dag fram tills dess pluppis vill komma ut. Sen slog det mig att det kan dröja ganska länge till innan den lilla/lille vill titta ut och så mycket plats i frysen har vi nog inte. Idag har jag t.ex bakat två sorters kakor. Hallongrottor och kolakakor. Men jag fyller ju åandrasidan år däremellan och hinner ha hem folk på fika. Det är roligt att baka i alla fall. Inte så ansträngande heller. Idag är det härlig fredag. E och jag ska äta god fredagsmiddag. Imorgon ska vi bara slappa. Spela tvspel, se på film och inte göra ett dugg annat. Ska bli skönt. Lyssnar på Winnerbäck och försöker få plupp att lära sig uppskatta honom. Måste börja redan nu, eftersom pappan i huset inte är jätteförälskad i hans musik så gissar jag att han inte kommer spela honom för plupp senare. Snart är bbväskan färdigpackad. Eller rättaresagt; bbväskORNA. Jag är snart snart snart redo. Så redo jag nu kan bli :) Men jag längtar ihjäl mig efter att få snosa på vår alldeles egna, underbara bebisplupp! <3

Inga kommentarer: