onsdag 11 mars 2009

onsdag 11/3 kl. 17:09 ...herre min Gud, hjälp mig!

Idag kom jag till förskolan och blir medveten om att två barn som var där igår, idag är hemma och har magsjukan. (mitt hjärta slår dubbelt så fort och dubbelt så hårt). Okej, tänker jag, det är väl bara att sprita händerna ordentligt typ hela tiden.
Efter lunch så får jag stå öga mot öga med mitt livs fobi---> en spya...nej, föresten, TVÅ spyor!!! Jag hinner tänka ett hundratals tankar och backa mot något säkrare plats... Men jag måste hejda mig själv och tänka att dom bacillerna har jag redan fått ifall det vill sig illa. Det var ju jag som tog av barnet ytterkläderna efter vi varit ute t.ex.... suck!
Så nu sitter jag här hemma och är livrädd , bokstavligt talat, att bli magsjuk. Jag har tagit massor av vitpepparkorn, och lite snaps... (Faktiskt! Nöden har ingen lag!) Jag har slitit av våra sängkläder och lagt ut täckena och kuddarna på balkongen för vädring. Alla fönster lägenheten står på vid gavel och jag har städat hela lägenheten och skurat alla handtag som finns.
Jag måste även citera Caroline af Ugglas låt...
"Snälla, snälla, snälla"....
gör så att jag inte blir smittad!!!

Inga kommentarer: