lördag 14 mars 2009

Lördag 14/3 kl. "tidigt på morgonen". ( 08:07)

Jag kan verkligen inte sova länge på mornarna. Jag vet inte ens om jag är utvilad då jag vaknar redan klockan halv sju på en lördag. Troligtvis inte. Men kroppen är utvilad, känns det som.
Det jag gjorde imorse då jag steg upp ur sängen var att sätta på filmen " på smällen" och den pågår fortfarande. Den är mysig. Jag vill också vara på smällen...
Men min längtan efter barn är ändå inte så desperat som för några veckor sedan. Nu när jag varit ute på förskolan och fått mersmak för detta så kretsar mycket av mina tankar mer kring jobb och pengar just nu. (men i bakgrunden finns en mycket stark längtan efter att få gå omkring med en stor mage och vänta på att bli mamma)
Ikväll ska vi till ett par vänner och titta på melodifestivals-finalen, äta godis och dricka gott. Det ska bli väldigt trevligt. Det är alltid trevligt att träffa dessa människor. Kul att vi har varandra, anser jag!
Som sagt är klockan bara kvart över åtta än så länge ,så jag kan fortsätta skriva lite till.
I veckan är jag ledig, förutom onsdag då jag ska vikariera på förskolan igen! (kul!!) Jag hoppas verkligen att jag skulle kunna få en långvikariat nu...det vore så himla skönt att veta att man slapp städa i sommar igen...

Det är riktigt grått ute idag. Jättedimma och slaskigt. Jag längtar tills det börjar knoppas på träden och solen värmer upp asfalten så det luktar sådär somrigt och härligt.


Jag vill ha jobb, jobb jobb... (ni får tycka att jag ältar!!) Jag svär till Gud att om jag får ett långvik så jobbar jag hela sommaren och hösten och vintern och våren, utan semester! Eller ännu bättre; tänk om jag får en fast tjänst!!! Gaaah! vilken dröm!!! Jag vill, vill, vill. Nu nu nu! Jag är redo, alla tycker att jag passar jättebra inom förskolan som pedagog, så jag menar, anställ mig försjutton!

Inga kommentarer: