söndag 19 maj 2013

#Ensamsöndagsmys

Helgen börjar lida mot sitt slut. Den har varit jättemysig på alla sätt och vis. Lördagen gick i träningens tecken och både jag och Erik är lätt ledbrutna idag. Hyrde släp och grävde bort massa hallonbuskar och tillhörande jord i mängder och körde till tippen där vi fick GRÄVA ur kärran också. Tre lass körde vi och inget åt vi typ på hela dagen. Fatta att jag ändå, trots det, höll god min hela dagen. Och när vi väls att oss till bords på kvällen för massa tacossvullande så orkade vi bara typ en var och sedan var vi kräkmätta. Jag såg inte på eurovision, jag sov. Som en stock.
Idag har jag klippt gräset. Jag! alltså. Inte Erik, utan JAG. (stolt och mycket nöjd!) En trivsam sysselsättning som jag gärna tar som mitt område i hushålssysslorna.
Just det, Ella har fått sand i sin sandlåda också.

Nu då. Jag avslutar min helg med att vara gräsänka då Erik är på bio. Har haft ansiktsmask på (kanske inte så länge man skulle för det började svida och jag blev rädd att ansiktet skulle fräta bort, och det är ju inte riktigt det som är grejen med en sådan, så jag tvättade bort den ganska omgående.) Jag har målat naglarna, svullat i mig glass med både kolasås och strössel, dricker en alldeles för sen kopp kaffe och är väldigt sugen på att lägga mig i sängen och sova. :) Men inte riktigt än.
Imorgon ska jag träna igen och Ella och jag ska städa inför besöket som kommer i helgen samt inför stundande ettårsdag!


 
 

Inga kommentarer: