måndag 28 januari 2013

Måndag 28/1 2013 Tankar.

Har vita tulpaner på köksbordet. Älskar vita blommor. Så oskuldsfulla på nåt vis. Doftar ljuvligt och bara står där i sin vas, raka i ryggen och lyser upp köket med all in praktfullhet. Här inne är det vår, därute är det fortfarande vinter. Men idag är det plusgrader. Inte speciellt många kanske, men det räcker för att jag ska se ljuset i tunneln om att det kommer en vår utanför väggarna också, såsmåningom.

Ella blir 8 månader idag. Den där lilla skrutten som kom ut och bara ville tutta hela tiden har blivit en envis dam som vet vad hon vill och med ett jäkla humör. Jag försöker låta bli att tänka på hur hon kommer vara om sisådär 14 år.

Lyssnar på Magnus Uggla "Jag och min far". Himla vacker låt.



 
 
Ikväll är det kör. Vi övar för fullt och jag ser verkligen fram mot konserten och festen. Har ju köpt världens fodral att ha på mig. Kommer vara den glittrigaste på hela festen. Tight som fasen men jag kommer iiiiiiiiii den.


Inga kommentarer: