fredag 25 januari 2013

25/1 2013

Snart har en hel månad av 2013 redan passerat. Började mitt "nya" liv (eller det gamla vanliga då jag inte har en bulle i ugnen, beroende på hur man ser det...) dagen efter nyårsafton och det går superbra! Nu har jag inte varit ute på speciellt långa promenader de senaste dagarna, men det skyller jag helt och hållet på kylan. Men läste att det ska bli mildare nu igen och då är vi på´t igen, Ella och jag! Dryga 5 kg har försvunnit sedan nyår. Och det känns jättebra. Men ligger fortfarande på för höga siffror. BMI säger övervikt (med 1 kg:s marginal) skrev jag in ett kilo mindre så var jag normalviktig... Liiite retsamt... Men det kan ju vara muskler också, förstås. För några har jag allt. Sen tycker jag det är så fruktansvärt tråkigt att behöva laga ordning nåt och käka till lunch. Ska jag äta ägg.... ägg.... ägg.... eller ägg...? Eller ta fram en tonfiskburk och käka upp. Eller kolla frysen och hitta nån frystorkad köttfärsklump som måste tina i flera timmar innan man kan tillaga den. Och vad ska jag ha till det? ägg? Idag blev det naturell yoghurt med solrosfrön på. Räcker gott. Ikväll blir det wok. Då har man nåt att se fram mot. ;)

Inga kommentarer: