lördag 5 januari 2013

En stor dag!

Nål och tråd har flitigt används på de hål som med tiden blivit allt större. Tyget har blivit så tunt att det nästan är genomskinligt. Jag har haft hen i vått och torrt. Hen har fått följa mina stapplande steg som liten ettåring, trotsig treåring, blyg och orolig tioåring, rebellisk tonåring och de sista åren har hen fått ligga i min garderob. Hen har varit på Kreta, i Turkiet, Portugal, Bulgarien, Tyskland... Hen var min största tröst och kramkompis. Har alltid funnits där. Till en början endast tänkt till att stötta mig när jag låg på sidan i barnvagnen som spädis... Idag har ODA fått nytt skinn, nya ögon och ny mun. Hen har blivit tvättad i 60 grader och tumlas nu torr. Idag ska hen få en ny kompis att hålla i handen, stötta i vått och torrt och krama. En ny generation behöver dig nu, Oda. Hoppas du kan finnas där för henne som du en gång fanns där för mig! det var med lite vemod i hjärtat men samtidigt otrolig lycka som jag tog fram dig idag och beslutade mig för att göra detta. Det är väl självklart att världens bästa dotter ska ha världens bästa gosedjurskompis. <3

Inga kommentarer: