söndag 20 januari 2013

Hur lyckas jag?

Om man läser rubriken så kommer man tänka "nu har hon gjort bort sig....IGEN" Men NEJ! Jag skriver detta inlägg för att berömma mig själv och ge mig uppmuntran och goda ord för att jag är så himla bra! Alltid stör det någon och skulle jag skriva det på fb skulle jag inte ha en enda vän kvar. För det svider nåt oerhört att läsa om andras välmående och "duktighet". Men såhär är det; jag är stolt över mig själv och vad jag presterar. Har lyckats gå ner i vikt och är snart i mål där jag var innan jag blev gravid, jag går ut och går långa svettiga promenader varje dag och släpade med mig två tunga kassar med mat på hemvägen idag, har hållit mig ifrån sötsaker och andra dåligheter i mer än 3!!! veckor!!!, endast rutor av mörk choklad har jag ätit på festliga tillfällen, idag har jag hunnit med långpromenad, handling, storstädning av hela huset, städning av min garderob och min byrå, pussats och kramats med Ella och busat massor. Jag är en himla bra mamma som leker och umgås med min dotter samtidigt som jag hinner med så jäkla mycket annat. Klagar sällan på att jag aldrig får sova och är för den mesta tiden ofantligt glad. Snygg är jag också!

Inga kommentarer: