söndag 31 januari 2010

Förhoppningar om ny bostad samt 188 dagar kvar...

Igår firade vi lilla Edvin som fyllde ett helt år. När vi kom dit på kvällen var han helt slut efter all tårtätning, paketöppning och uppmärksamhet så han ville helst sova. Jag gav honom gröt och borstade de två små sockerbitarna i underkäken, sen var det dags för "trollmors vaggsång" och sängen. Festen fortsatte utan honom. Det åts helstekt oxfilé, potatisgratäng, sallad och sås. Sen var man mätt och jag blev som vanligt trött. Ögonen gör sitt nu också eftersom jag är så himla torr i dem. Kör med droppar och hoppas att detta går över snarast!
Efter vi hade sett på Robinson-finalen så drog Erik och jag iväg till universitetet där körfolket festade för fullt. Vi dansade, sjöng och hade trevligt fram tills klockan slog ett, typ. Vi skjutsade hem Anna-Panna till Orrholmen och sen åkte vi hem och sov.

Nu är jag vaken, dricker kaffe och känner ett litet pirr i magen. Vi gjorde en intresseanmälan på en trea här på Frödingshöjd i förrgår. En trea med två våningar. Jätteballt. Vardagsrummet är på övervåningen. Jag hoppas, hoppas, hoppas att vi har tillräckligt med poäng för att få den!!!! Får reda på det till veckan förhoppningsvis.

I dag ska vi iväg till Eriks syster och spela lite på vårt Rock band. Eriks föräldrar är här också och de ska prova :)
Sen ikväll ska vi faktiskt käka pizza!

188 dagar kvar...

Inga kommentarer: