torsdag 22 januari 2009

Så korkad! (Torsdag 22/1 kl. 10:14)

I måndags efter första lektionen fick vi reda på att vi skulle läsa en bok tills igår (onsdag), och den var jag helt säker på att jag inte beställt eller hade innan. Så jag köpte den för 250 fucking kronor. Idag när jag kollar på min beställningssedel från Adlibris så har jag temefan beställt den boken där också! Jag blir så trött på mig själv. Här försöker man var ansvarstagande och iallafall låtsas ha koll på saker och ting, men istället betalar jag dubbelt så mycket pengar än jag egentligen behöver!
Som tur är kan jag skicka tillbaka den till Adlibris... men ändå!!!! Jag kunde köpt en annan bok som jag behöver, så hade jag haft tre OLIKA!

Gick iallafall iväg till skolan imorse vid åttatiden frö att läsa lite på biblioteket. Alla böcker är ju utlånade redan så jag tänkte sätta mig där och läsa dom man inte får låna hem, utan som bara ska vara där.
Inte en enda bok av dem jag behövde stod på hyllan. Ytterligare en bevikelse.
Så jag tog och läste en annan bok som handlade om samma saker som den jag egentligen skulle läst. Men, det är ju fel författare så det räknas inte... :(
dvs onödigt jobb.

Ikväll har vi konsert med Nisse Landgren. Vilken härlig människa! Ödmjuk och engagerad i kören.
Jag är inte jättesugen på att ha konsert ikväll, men det kanske kommer närmre kvällen. Men, troligtvis inte.

Halv ett ska jag träffa studiegruppen för första gången och skriva ner tankar om veckans föreläsningar.
Sen halv två är det föreläsning ...jag står i valet och kvalet om jag ska gå... JO! Det är klart jag ska gå! Inga fjortisfasoner nu! Jag är ju försjutton snart färdig lärare.

Inga kommentarer: