tisdag 20 januari 2009

08:29 Tisdag.

Vaknade rättså utvilad idag, och det är jätteskönt. Som vanligt gjore jag iordning tre kokta ägg med lite kaviar, kaffe, och en apelsin. Jag har slutat äta bröd, tycker att det är överflödigt, samt att jag blir överflödig av det.
Idag har jag "skrivtid" på schemat, jag börjar med att skriva i bloggen.. sen ska jag skriva om hur jag ser på läraryrket inom ett specialpedagogiskt perspektiv innan jag gått kursen..typ. Och så har jag en bok på 200 sidor att plöja igenom tills imorgon :)
Kanske är dags att sätta igång snart. Men detta drar jag mig inte för att göra, för det här är intressant till skillnad från matten...
Längtar jättemycket tills jag ska ut på praktik nu! Eva i klassen skulle ta med sig massa tips om vad jag kan göra på förskolan (hon har jobbat där). Jag ska vara med de allra minsta barnen (1-3 år) och jag bara älskar det!!! :)

Nu dricker jag kaffe (som tyvärr kallnat), lyssnar på vemodiga Kent (Hagnesta Hill, vilket ger mig minnen från ettan på gymnasiet då skivan gick varm hemma, i skolan och överallt.) Jag är lycklig!

Inga kommentarer: