onsdag 7 januari 2009

Onsdag, fast det känns som måndag...

Jag har verkligen blivit dagvild dessa dagar. Idag är det onsdag, men det känns som om det är måndag. Hursomhelst så börjar allvaret idag. Nu ska jag verkligen lägga ner mig och råplugga inför mattetentan som är den 17e. Jag ska klara den nu så att det bara är att köra vidare i ett halvår till. Sen är jag färdigutbildad lärare. Det är helt otroligt egentligen. Är jag redo för det? Känner jag mig tillräckligt vis för att ta hand om ett tjugotal barn som ska se upp till mig och lära sig av mig? ...Vi får se om ett halvår...vi får se..

Jag vill ha ett heltidsjobb samtidigt som jag pluggar, men det går ju liksom inte... Tänk om jag hade ett jobb där jag visste att jag skulle få jobba när jag är klar, då skulle jag inte vara så stressad nu. Det är bara att hålla tummen att det går väl.

Om en stund är det dags att plugga. Men först ska jag gå ut och gå en rask promenad och göra situps.

Inga kommentarer: