tisdag 6 januari 2009

Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter...

Sov nästan inte en blund inatt..och anledningen är skittöntig verkligen. Såhär var det:
Igår åkte Erik och jag till Skutberget för att promenera vid vattnet. Jättevackert. Vi kom dock inte så långt för Erik skulle känna på isen och druttade igenom med foten så vi kunde inte fortsätta gå. Promenaden höll i sig i ca tio minuter alltså. ( man kan inte göra mycket annat än att gratulera min oerhört smarta fästman) Nåväl, vi satte på värmen och fläktarna i bilen och torkade Eriks sko, och han fick låna ett par rosa, ulliga sockor av mig . Sen åkte vi faktiskt till bergvik och fikade. Då såg jag att IKEA har ett "erbjudande", dvs man kan käka frukost där för tio kronor och det vore ju spontant och mysigt att göra. Så vi bestämde oss för att vi ska äta frukost där imorgon (dvs idag!) hela natten till idag har jag grubblat på om IKEA serverade frukosten på "söndagar", eftersom det är en röd dag idag. Samt att jag undrade hur det gick ihop att IKEA öppnar tio eller elva och frukosten kan man köpa från klockan halv tio på förmiddagen. Hur som helst fick jag inte detta att gå ihop hur mycket jag än grubblade på det och det slutade med att vi åt god frukost hemma istället... Visst skulle det varit trevligt med frukost påIKEA men det var fanimej inte värt att missa en hel nattsömn pga det...nog för att frukost är ett viktigt mål mat om dagen men....inte så viktigt.

Nåväl, Vid 14.00 ska jag vara hos Josephine och prata och dricka kaffe. Det är trevligt och det var längesen vi sågs nu.


Inga kommentarer: