måndag 25 april 2011

Kuckeliku!


Åh Jesus! Jag har ätit ihjäl mig på ägg i alla former. Chokladägg, skumägg, kokta ägg, stekta ägg halverade ägg och äggröror, sötsliskiga ägg...ja... allt ni kan föreställa er. Äggen står mig upp i halsen så att säga. Vanliga ägg från lilla hönan kommer jag nog snart kunna tänka mig att äta igen, men det där godiset. Uäääk. Idag och tusenmiljoner dagar framöver är det no more candy för mig. Hej nya livet!

Påsken har varit supermysig. Vi har kommit våren väldigt nära under dessa dagar ute på vischan. Våren men även en gnutta sommar har vi fått erfara. Getingar stora som hus (troligtvis drottningarna) pappa tog livet av två drottningar vilket tydligen är samma sak som att ta dö på ett helt getingbo, och på nåt sätt kändes det otroligt skönt att höra. Vi har även sett hästarna stå och beta i hagen, klappat dem på... mulen? nosen? näbben? munnen? näsan? hur som helst, där de är som lenast. Erik har klippt äppelträdet, jag har gjort ett trädgårdsland, sovit på en filt i solen, varit nära att plocka vitsippor men låtit bli pga mycket otäcka insekter som gömmer sig bland bladen, suttit i fina uterummet sent på kvällen och inte frusit.
Ja, vi har haft det mycket bra.
När vi kom hem igår så skruvade vi ihop vårat nya, vita, vardagsrumsbord. Blev perfekt.

Idag har manvännen och jag pussat på varandra i 4 1/2 år. Hurra för oss. Vi ska ta en härlig långpromenad ner till stan idag och sätta oss på ett café och mysa! <3

Inga kommentarer: