torsdag 28 april 2011

Häxan Surtant?


Ja, det kan hända att jag blir en liten bitch när saker och ting inte riktigt blir som jag önskat. Kontrollfreaket i mig kräver att turen följer mig och att det blir som jag tänkt att de "Det t ska bli. Och en negativ attityd finns rotad långt in i min närkekropp och vad ska man göra åt det? Är man närking så måste man leva som en riktig en. Så som ni andra tycker att de där gnälliga, negativa närkingarna är. Precis så. Och där har ni mig.
Givetvis kommer det och går. Ibland är jag mer värmländsk. Men oftast närking ut i fingerspetsarna. "Det går aldrii" Och nej, faktum är att det har inte gått hittills, så varför skulle jag då försöka inbilla mig själv att det kommer gå senare?
Eller, du säger "Det är fint väder" Jag säger "Idag ja" Och som vi vet så är det Sverige vi bor i och då kan det med största sannolikhet ösregna imorgon. Varför bli glad över att det skulle kunna tänkas vara liiiite sol imorgon redan innan det blivit? Blir man inte bara besviken när man ser att molntäcket är kolsvart och sträcker sig till jordens kant? Äh, lika bra att inse att det kan vara så imorgon.

Hur som helst. Nog för att jag är lite negativ och gnällig. Men häxa? Ptja, det kanske.
Svaret på det fick jag idag nä jag kollade facebook och min kära man hade kommenterat ett statusinlägg jag skrivit den 7e April. "Tar kvasten och flyger iväg..." hade jag skrivit. Varpå han svarar att "det gör du alltid :)"
Var tvungen att ta ett djupt andetag och tänka efter vad nu min älskade make menade med detta. Antingen menar han att jag städar väldigt bra och är skicklig med kvasten och att jag gör det...ja, alltid! (vilket jag långt inom mig förstod att han inte menade, men det kändes bättre..) Eller så menade han att jag faktiskt beter mig, är och ser ut som en liten häxa och tar min kvast och drar iväg ...ja, alltid.

Ska fråga honom i kväll när vi sitter och ska inmundiga vår grillade köttbit.

Jag kan inte annat än hålla med honom.


En gnällig häxa från Närke eller i annat fall Lilla My.

Inga kommentarer: