tisdag 16 februari 2010

Tisdag 16/2 2010. Jag blev sjuk.


I fredags mådde jag hur bra som helst på dagen. Slutade klockan 15 och gick ut i spåret med Erik i det fina solskensvädret. (Vågar inte kalla det för vårväder riktigt än...) Vi kom in och jag smakade på en godis. Somnade i soffan till en film och när jag vaknar ska jag börja med hamburgarna. Men kände ingen direkt hunger. Gjorde dem ändå och tänkte att hungern sätter väl in när man väl känner doften. Men det gjorde den icke. Jag tvingade i mig en hamburgare ändå för jag tänkte att aptiten säkert förstördes av godisbiten där innan, men att jag behövde mat ändå. Och hallå, det var ju fredagsmys!
Efter hamburgaren fick jag fruktansvärt ont i magen och mådde illa som fasen. Började frysa och ingenting hjälpte. Vi tog en promenad för att få lite frisk luft, men det hjälpte inte. Det enda som hjälpte någorlunda var att ligga hopvikt i soffan och inte röra mig. Så det gjorde jag. Blev mer och mer törstig under kvällens gång och sörplade vatten typ hela natten tills klockan blev fem på morgonen då jag inte kunde ligga kvar i sängen mer för det värkte i hela kroppen. Gick upp och kände hur det välvde runt i magen och jag var tvungen göra det jag hatar mest av allt...kräkas. Snacka om att jag tyckte synd om mig själ. Vilken plåga det ÄR! Nåja, låg med 38 graders feber hela lördagen och åt ingenting mer än en skorpbit på kvällen. Var medtagen ända tills igår och känner idag att jag kommer orka jobba. Men kan inte äta speciellt mycket ännu.
Därför, har jag inte skrivit här.. och därför fick jag inte beställt min klänning i helgen som det var planerat och DÄRFÖR känner jag enorm stress!


1 kommentar:

Mirjam sa...

bejb, ta't lugnt, ingen stress. Vi tar det till helgen. Den tar inte slut. Skönt att du mår bättre nu. kram <3