tisdag 18 augusti 2009

Oopsie-bröd!

Eftersom jag bannlyst allt mjöl och socker gjorde jag ett bröd som heter Oopsie-bröd. Det enda dumma är att man ska ha lite bakpulver i, men det är ytterst lite, och jag tror faktiskt inte ens att det är nödvändigt.
Gjorde detta nyss i alla fall och måste säga att jag är positivt överraskad av hur bra det smakade. Jag som älskar att äta mackor var lite negativt inställd till detta recept, men det fu
ngerade att ha både smör och ost på!




Oopsie-bröd
ca. 6 st.
3 ägg
100 g philadelphiaost
lite salt
ev. lite bakpulver

Dela äggvitorna och gulorna i separata bunkar. Vispa äggvitorna hårt med lite salt. Man ska kunna vända på bunken utan att det rinner ur. Vispa sedan äggulorna i en annan bunke tillsammans med philadelphiaosten och ev. lite bakpulver.
Vänd ned ostsmeten i vitan, lite i taget. Blanda försiktigt!
Klicka sedan ut på smörat bakplåtspapper och grädda i 150 grader i ca 25 minuter.







Inga kommentarer: