lördag 18 juli 2009

Lördag 18/7 kl. 07.00 Ja, jag är morgonpigg!!!





Kroppen är inställd på att vakna klockan 05.00. Jättetråkigt. Men jag tvingade mig själv att ligga kvar till klockan 06.00 i alla fall. Men jag känner mig utvilad så det är ingen fara ändå.
Ska spela lite Sims 3 här på morgonen. Sist när jag skrev om min familj hade jag precis fått en son, Isak. Nu är Isak tonåring och har en treårig lillebror som heter Wille. Mamma Iris och pappa Carl funderar på att skaffa ett till barn då de väldigt gärna vill ha en liten flicka i familjen Snö också.
Vi får se vad som händer...


Dricker mitt morgonkaffe och ser fram emot en mysig lördag. Såg en jättesnygg kofta på Gina Tricot igår som jag lät bli att köpa. Men jag vete sjutton om jag ska låta den vara där och missa en så snygg kofta... Tar nog bilen till stan och köper den idag. Herregud, den kostar ju bara 199 kr! Det får jag väl lov att unna mig?!...

Ikväll är vi bjudna till Eriks syster med familj för att grilla. Härligt. Ska nog dricka ett glas rött idag. Är lite sugen.

Erik kommer väl sova länge till, men det är skönt. Då får jag sitta här i lugn och ro.

Nu längtar jag verkligen efter familjen. Pappa berättade att häromdagen hade det åskat och blixtrat hemma i Vara och Dixie, deras hund, hade varit ute på gården. (Hon kan gå in i uterummet om hon vill) Pappa och Anki hade plockat svamp och när de kom tillbaka å var Dixie borta. De letade och letade... ingen Dixie.
Sen såg de en bil som stod längre bort på vägen med en kvinna i som höll på att ringa polisen för hon hade hittat en hund som hade smitit ut på landsvägen. Det var DIXIE! Hon hade blivit jätterädd när det åskade och blixtrade så hon hade stuckit. Stackars bebis! Men nu är hon hemma och välbehållen igen. Pluttan!

Inga kommentarer: