lördag 14 juni 2014

Snälla... fråga inte.

Jag vet att det är heeeeeeeeeeelt  normaaaaalt att gå över tiden med både första, andra och trettioelfte barnet. MEN jag kan inte låta bli att känna en viss besvikenhet då den här lille knodden inte gjort det minsta tecken på att han vill ut. Det var ju sagt idag?! Den 14e Juni 2014. Denna ovisshet är så fruktansvärt tärande (Men icke att förglömma, nyttig!) för mitt tålamod vad gäller allt! Allt!
Jag, som vill ha koll på allt. Jag, som vill veta hur min dag, om inte exakt så nära inpå, ska se ut. Jag, som vill diskutera vad vi ska äta till lunch och middag redan vid frukost. 
Ja, vi har alla vår lilla diagnos...

Men men, lillskrutt har nog inga tankar på att komma idag. Eller har han det? Jag föreställer mig att allt ska vara likadant som med Ella. Men det kan ju ...väl...vara så att det sätter igång mycket snabbare denna gång? Bara Pangtjoff... eller?

Det är som de där timmarna innan jultomten knackar på dörren på julfton....
Bara att jag inte vet när julafton är...:(

Inga kommentarer: