lördag 7 juni 2014

Kom igen... snart.

Nu kommer snart vräkningsbrevet till dig, lillebror. Okej, du har 7 dagar kvar egentligen. Men kom igen...du borde väl va färdig nu? Redo? Jag är redo. Har bearbetat detta med at jag kommer  ha två  (tre då) älsklingar och jag vet att jag kommer klara det galant. Du har allt här ute och jag är så nedra nyfiken på att få träffa dig och se vad du är för en liten grabb. Jag är nyfiken på hur din storasyster kommer reagera, hur du kommer att se ut och på hur en familj på tre blir en familj på fyra personer.

Just idag har jag energi. Idag känner jag mig stark. Just nu. Men vi ska ha kalas för Ella idag så det vore ju förstås bra om det inte satte igång 14.30 och några timmar fram. Men ikväll! Varsågod! Kom! Kika ut bara. Jag vet att jag har lite krav...ändå. På när det passar och inte. Livet är rätt inrutat trots allt. Men efter klockan 18, när jag hunnit få i mig lite mat, tagit en dusch och eventuellt hunnit raka benen?

Nu har jag i alla fall fått städat nedervåningen. Ella och Erik gick upp och sov förmiddag idag och det verkade fungera.  Det är tyst och jag hann det jag skulle.
Ella ser fram mot sitt kalas och ett härligt grabbgäng som kommer och fikar och leker.


Inga kommentarer: