onsdag 16 april 2008

14:13

Gick en liten promenad förut för att få lite frisk luft, och jag tror minsann att det bara påverkade mig positivt, trots att jag fick enorma svettningar när jag var hemma igen. Lade mig i sängen och försökte sova lite, men det blev mest att titta på teven, vilket också är avslappnande för en sjukling.
Nu dricker jag min första kopp kaffe för dagen och ska börja ta tag i lite disk och sådant som tydligen alltid finns att göra!

Kvällens middag består av:
tortilla med het kycklingfyllning 2 port.
4 vetetortillas
2 kyckling fileer
100 g färska champinjoner
1 pressad vitlöksklyfta
3 msk salsasås
250 g Keso naturell
8 skivor ost

Sätt ugnen på 200 grader. tärna kycklingen och stek den. Skär svampen i bitar. Blanda fördigstekt kyckling, champinjoner, vitlök, salsasås och keso. Fördela röran i tortillan och rulla ihop dem. Lägg dem i en ugnssäker form och lägg på osten. Gratinera ca 8 minuter (tills osten fått fin färg). Servera med en god sallad!


Inga kommentarer: