lördag 14 april 2012

Det blir en plupp!

Förstår inte denna hysteri med att ständigt försöka veta vad det är för kön på bebisen som ligger i magen. Alla komentarer om att man har en "flickmage", eller "pojkmage" gör mig galen. Låt den lilla varelsen än så länge vara en bebis som man inte vet könet på, för ärligt talat, mig kvittar det vad det blir! Kommer det ut en flicka så blir jag exakt lika glad som om det skulle komma ut en pojke. Oss kvittar det helt och hållet. Jag , vi, vill ha en frisk och kry liten bebis. Sen vad det är för sort är bara en spännande detalj. Men inget är bättre än det andra. Inte för oss.

Hur kan själva könet på bebisen avgöra vilken form min mage intar? Eller hur bred min röv blir?
Jag vet att jag är bred om rumpan, bredare om magen och betydligt mycket större än jag varit. Men jag vet också varför, och det är för att jag väntar världens finaste bebis. Världens bästa plupp.

Inga kommentarer: