torsdag 6 mars 2014

Alla larm och jag vill inte höra och läsa om någonting mer.  Ska jag gå och vara rädd för allt? Ska jag liksom gå och känna mig dålig att jag satt ett barn, snart två barn, till den här farliga världen? Jag vill inte ångra nåt. Plastleksaker är farliga, kött är farligt...allt är farligt. Jag vill inte utsätta mina barn för farligheter. Räcker det inte med all press man har på sig själv att vara en helt enkelt bra mamma och förälder? All press vi ska ha på oss och all oro som vi går omkring och bär på är ju farligt bara det.  Med alla larm som inkommer dagligen så kommer vi senare, när ålderdomen nått oss, bara kunna tänka tillbaka på hur otroligt farligt vi levde och hur oroliga vi var hela tiden.
Ibland vill jag bara säga  Fuck you media! Du gör mitt liv till ett rent kaos av oro.

Inga kommentarer: