torsdag 1 augusti 2013

Känslan av att inte räcka till hur man än vrider och vänder på sig.

Vaknade fem. Men det var Eriks morgon så jag gottade mig fram till halv åtta. Käkade en snabb frukost och råkade nämna ordet "gunga" vid frukostbordet och liten började genast härja. (ja, hon kan härja) Ja, Ella, mamma och du kan gå och gunga men mamma vill dricka frdigt kaffet och gärna klä sig först" Rut kvart över åtta var vi på väg. Mot lekplatsen. Gunga gunga gunga gunga. Gick till nästa lekplats och gungade även där. Jag försökte ibland höra om vi skulle gå hem till pappa varpå liten svarar "Näej, gngnga" Okej.
Gunga gunga.
gunga.

Vid halv tio är vi åter hemma och solen steker. Jag vill hitta på något mer med mitt barn, för jag anser att en bra förälder hittar på saker med sina barn. Och ett bra alternativ denna soliga dag är väl ändå att ta med sig barnet och åka och bada? 
Vi packar bilen med sakerna och ger oss av till Parkbadet som jag absolut tror öppnar klockan 10. Men vi kommer dit och det öppnar 11. "Du kan ju sola sålänge" Säger han i kiosken och jag tänker att han bara kan hålla truten och själv försöka sig på att sola när lillan är med och är på sitt allra bästa (Not) humör. Bestämmer att vi går och gungar tills dess det öppnar...samtidigt som jag stryper mig själv för att jag gav ett sådant förslag. Ella är superlycklig, hon får gunga.  Kommer fram till gungan och det ligger en stor baj under den och flugor som flockats runt gobiten. Uäk... Happ...Försöker täcka över lite sand och sedan gungar vi igen.
Gunga.
Efter ett tag åker vi till Alster istället.  "Roligt för lillan att bada i sjö!" Friskt och härligt.
Där är vi och Ella bara skriker, tjurar och vill vara i famnen.
Vi fikar!
Tänker för ett ögonblick att det är jättemysigt och att Ella kan knalla runt lite på sanden iaf så kan jag sitta där och mysa i solen.
Hon går några steg och pekar bort mot vägen och börjar skrika. Hon vill hem.
...

Nu är jag trött.

Inga kommentarer: